TIEDOTE: Ehtoollisen vietto livelähetyksessä sunnuntaina 5.4. klo 11:00

Puhelinliittymä on avattu jumalanpalvelusten yhteyteen esirukouksia varten

Seurakuntamme lapsiperheille

Kolehtien keräys koronavirusepidemian aikana

TIEDOTE: Toimisto on suljettu ajalla 15.3.-30.4.2020

TIEDOTE: Siirrämme jumalanpalvelukset kokonaan verkkoon 15.3.2020 alkaen!

Siirrämme jumalanpalvelukset kokonaan livelähetykseen YouTube-palvelun kautta ajalla 15.3.-30.4.2020 koronavirusepidemian takia

Lahden Helluntaiseurakunta sopeuttaa toimintaansa koronavirusepidemiaan liittyvien viranomaisohjeistusten ja tekemänsä riskikartoituksen mukaisesti ja siirtää jumalanpalvelukset kokonaan verkkoon.

Seurakunnan toimintaan osallistuu viikoittain yli 500 henkilöä. Vaikka seurakunnan jumalanpalvelukset eivät ylitä hallituksen yleisötilaisuuksien osalta ohjeistaman 500 osallistujan rajaa niin emme tahdo ottaa turhaa riskiä, koska osallistujissa on paljon riskiryhmiin kuuluvia.

Sunnuntain jumalanpalvelus klo 11.00 ja keskiviikon Uuden elämän -ilta klo 18.00 lähetetään 30.4.2020 asti ainoastaan suorana lähetyksenä seurakunnan YouTube-kanavalla. Seurakunnalliset toimitukset toteutetaan normaaliin tapaan myös nettijumalanpalveluksissa, näihin liittyen ota tarvittaessa yhteyttä pastoreihimme.

Kaikki lapsi- ja nuorisotyön sekä seniorityön tapahtumat perutaan 30.4. saakka, jolloin tilannetta arvioidaan uudelleen. Lapsille ja nuorille luodaan mahdollisuuksia osallistua seurakunnan toimintaan internetin ja sosiaalisen median kautta. Ystäväpalvelutoiminnan piirissä oleviin vanhuksiin pidämme yhteyttä puhelimitse THL:n ohjeistuksen mukaan.

Rohkaisemme kaikkia rukoilemaan tilanteen puolesta. Päivärukoustilaisuudet järjestetään normaaliin tapaan. Työntekijöitämme ja vapaaehtoistyöntekijöitämme koskee ulkomaille suuntautuneen matkan jälkeen 14 vrk karanteeniaika, jolloin seurakuntamme toimintaan voi osallistua vain verkon välityksellä.

Seuraamme aktiivisesti koronavirukseen liittyvää viranomaistiedotusta. Viestimme mahdollisista muutoksista verkkosivujemme ja sosiaalisen median kautta. Seurakuntamme työntekijät päivystävät toimistossa ma-to klo 9.00-11.00 ja voit olla yhteydessä puhelimitse.

Toimisto puolestaan on kiinni ja kaikki toimistonhoitajalle liittyvät asiat hoidetaan joko puhelimitse (040 094 0182) tai sähköpostitse (toimisto@lahdenhelluntaisrk.fi).

Toivomme tänä aikana joustavuutta ja kärsivällisyyttä. Saamme luottaa siihen, että Jumala on luvannut pitää meistä huolen, myös näin kriisiaikana.

Lahden Helluntaiseurakunnan vanhimmisto